Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Lägga in info om meeting i "Evenemang" ?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Lägga in info om meeting i "Evenemang" ?

    Någon som vet hur man får med ett info om ett meeting i evenemang? Står att man ska kontakta webbredaktör i ett mail och har så gjort för en vecka sedan. Verkar inte funka. Kan man inte lägga in inbjudan i kalendern själv? Om inte så varför.

  • #2
    Samma fråga har varit uppe tidigare med tips om att man kan göra en forumrubrik för träffar/tävlingar så att vem som helst ska kunna lägga upp info där så att admin ska kunna hämta och lägga i kalendern.
    www.modellflygnytt.se/mv.html

    Kommentar


    • #3
      Visst, det behövs ju en sådan rubrik, men förstår inte vad poängen är med "Evenemang"-fliken om man inte har access till den. Varför krångla till det när det fungerar så bra i gamla Svenskt Modellflyg?

      Kommentar


      • #4
        Ursprungligen postat av Keny Visa inlägg
        Visst, det behövs ju en sådan rubrik, men förstår inte vad poängen är med "Evenemang"-fliken om man inte har access till den. Varför krångla till det när det fungerar så bra i gamla Svenskt Modellflyg?
        De kanske har tänkt att Evenemangsfliken skall vara för SMFF sanktionerade Tävlingar/Meetings.
        Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
        ESU deltagare och ESU administratör
        https://www.autopartner.se/

        Kommentar


        • #5
          Sanktionerar SMFF verkligen vanliga Meetings ? Nä - jag håller nog med Keny till fullo.

          Kommentar


          • #6
            Ja hur går det med detta??

            Har en hög med evenemang o träffar jag vill lägga till. Ställde också en fråga om att köpa annonsplats. Och fick svar efter en vecka att man kan själv lägga in om man är inloggad i systemet. Jaha?? Släpp in oss för tusan då.
            Skriva något...

            Kommentar


            • #7
              Sen tycker jag nog att vyn med alla meeetings var bättre i "gamla" SMF där man även såg i vilken region (län) arrangemanget var utan att behöva öppna specifikt arrangemang. Samt att man nog i rubriken borde sätta var t ex inomhusflyget sker - allt för att snabbt få en överblick utan att behöva öppna varje arrangemang.

              Kommentar


              • #8
                Alla event som mailats till mig på webbredaktor@modellflygforbund.se är inlagda i kalendern på www.modellflygforbund.se. Så snart jag har fått behörighet till kalendern på det här forumet samt lärt mig hur den fungerar kommer de att läggas in här också. Kalendrarna kommer således att leva parallellt tillsvidare. Så fortsätt att skicka underlag till mig på webbredaktor@modellflygforbund.se Det tar oftast mindre än ett dygn innan de är på plats i kalendern.

                //Mange
                //Mange

                www.strangnasmodellflygare.se

                Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

                Endast döda laxar flyter medströms...

                Kommentar


                • #9
                  Fast nog håller jag med de som tycker att man själv borde kunna ha behörighet att lägga in sina egna event i kalendern. Varför belasta Mange eller andra med sånt ?

                  Kommentar


                  • Gasman
                    Gasman Kommenterade
                    Redigering av en kommentar
                    Roar mig med att läsa i vBulletin Manual and User Guide och tror mig förstå att det går att skapa olika användargrupper med varierande behörighet. Fungerar det som jag tror att det gör kan man skapa en grupp som har behörighet att lägga till evenemang och redigera egna sådana. Men först ska jag begripa hur fasen jag själv kommer åt kalendern...

                • #10
                  När kommer det igång?
                  har en del att lägga ut
                  Skriva något...

                  Kommentar


                • #11
                  Ursprungligen postat av Keny Visa inlägg
                  Någon som vet hur man får med ett info om ett meeting i evenemang? Står att man ska kontakta webbredaktör i ett mail och har så gjort för en vecka sedan. Verkar inte funka. Kan man inte lägga in inbjudan i kalendern själv? Om inte så varför.
                  Samtliga mail till mig på webbredaktor@modellflygforbund.se med begäran om kalenderinlägg är verkställda så du får nog maila om och kolla att du skrev rätt mailadress.

                  //Mange

                  //Mange

                  www.strangnasmodellflygare.se

                  Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

                  Endast döda laxar flyter medströms...

                  Kommentar

                  Arbetar...
                  X