Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Fuel tank stopper plug

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Fuel tank stopper plug

    Hej alla

    jag har gått omkring och funderat om det finns att köpa ett fuel stopper kit som passar på PET flaskor? Då kan man göra metanol eller bensin tankar av 0,33cl 0,5cl osv enligt önskemål.

    Vet någon om det kanske redan finns att köpa och vart någonstans i så fall?

    Om inte det finns att köpa så undrar jag varför?
    är det nått som är dåligt med den iden?

    Klicka på bilden för större version

Namn:		E73391F6-F936-40B7-9D71-6D84152A4D4C.jpeg
Visningar:	254
Storlek:		114,6 KB
ID:		5702
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Freddy ; 2019-07-23, 00:00 .

  • #2
    Visst,det kan man göra kanske men stoppern på bilden bygger på att gummit kommer förbi "krage" när man pressar in den och låser den med svullnad i bakkant..Och de är ju inte speciellt dyra,minicars har tankar och stoppers /vilket gör att alla som har deras sortiment kan få hem dem)..
    MVH
    //Bokis

    Kommentar


    • #3
      Jag har gjort en hel del tankar själv, men det är mest för att det inte finns stort urval av små tankar. Man behöver faktiskt ingen "stopper" det är enklare att dra silicon slangen rakt igenom plasten och låta slangen täta av sig självt. För att det skall fungera bra så smälter man ett hål i plasten som är lite mindre än bränsle slangen som man vill använda. När smälter ett hål så får man runda och fina kanter som tätar bra mot silicon slangar (har dock inte provat med Tygon slang som är lite hårdare). Jag brukar använda bakänden på ett lämpligt borr som man hettar upp. Man får testa sig fram lite med avseende på temperatur, det får inte vara för varmt för då blir hålet inte så runt och dessutom för stort. För att inte slangen skall dras ut av misstag så kan man sätta en bit av ett rör i slangen på insidan.

      Här är några exempel:
      Klicka på bilden för större version

Namn:		IMG_5185.jpg
Visningar:	113
Storlek:		833,6 KB
ID:		5708
Klicka på bilden för större version

Namn:		IMG_0385.jpg
Visningar:	117
Storlek:		119,7 KB
ID:		5706
      Klicka på bilden för större version

Namn:		IMG_0384.jpg
Visningar:	111
Storlek:		115,0 KB
ID:		5707

      Kommentar

      Arbetar...
      X