Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Frågor ang. CRRC pro 50cc / allmänt bensinare

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Frågor ang. CRRC pro 50cc / allmänt bensinare

    Har precis haft igång en lite äldre Above All 260 med en CRRC pro 50cc och har några frågor ang hur den beter sig.
    Tänkte jag listar dem som punkter så kan de som vill svara på vad de vill
    • Efter 5min körning så mätte jag allt mellan 100-120C med mätaren på cylinderblocket. Är detta normalt? Vet att det kyler mer i luften men det kändes som det var lite väl varmt?
    • Kör med en 22x8 propeller jag får en ok tomgång runt 1500 men där är en hel del vibrationer därimellan och 2500 där den börjar snurra mkt bättre. Får toppvarv upp till 6800
    • ungefär men då har jag inte ställt in fullt ännu. Vad brukar man köra på för tomgång samt vad är bra toppvarv? Är det normalt med så mycket vibrationer i lägre varvtalen? Kan påpeka att jag inte balanserat propellern ännu så det kan ju bli bättre.
    • - När jag skall starta motorn så har jag problem att få fram bensin. Får hålla fingret för luftinsläppet för att suga fram och då funkar det. När bensinen väl kommer fram så startar den mkt lätt. Kan detta bero på membran eller kanske tanken/bensinslang?
    • - Där kommer en hel del luftbubblor i bensinen, är detta för att bensinslangen läcker någonstans? Har även sett att där är en spricka på tankgummit, men den håller tätt och jag ser inte hur det skulle kunna införa bubblor i bränsleslangen?
    • - Märkte hur kompressionen blev lägre när motorn blev varm. Kan tänka mig att allt cylinderblocket expanderar mer än kolven även olja som ligger kvar mjukas upp så det snurrar lättare, stämmer detta?
    En extra fråga. Vilket tändstift passar bäst på denna modell? Sitter någon billig China variant där nu.


    I övrigt så går motorn riktigt bra tycker jag och ser verkligen fram imot att få upp den i luften!
    Senast redigerad av Kvällsflygning ; 2019-07-19, 19:33 .
Arbetar...
X