Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Äldre byggsats, flygplan

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Äldre byggsats, flygplan

    Har en äldre byggsats av ett flygplan, Miss America från ca 1963 i original kartong av Bill Winter som verkar intakt finns det något värde i den? Funderar att på att sälja det kanske!

  • #2
    Perfekt för en liten 0,8 - 1 cc motor (varför inte en diesel..?) och utrustad med någon av de nyare superlätta rc-utrustninarna, strömförsörjd med en "smart-lipo"....
    Med 350-400 gram flygvikt garanterar den avslappnad skön flygning just när vinden mojnat......
    Är inte spekulant själv, men gör tummen upp för en fin liten modell...!
    Senast redigerad av Bosse Jansson ; 2019-05-09, 17:26 .
    ...så där lagom vintage...

    Kommentar


    • #3
      Jag har en gammal goding från Dansk Modellfly Industri (DMI). Byggsatsen heter Tempo tror jag, och den är förvånansvärt komplett- jag vill minnas att även hjul ingår. Jag köpte den när jag bodde i Nordamerikatt av hobbyhandlaren Keith, han kom från England. Byggsatsen verkade svårsåld av någon anledning, och jag tror jag vet varför. Kartong och byggbeskrivning/ritning var ju på danska, och det är rena rama utrikeskan för Canucks. Så den fick vara, ett tag i alla fall.....tills den dagen jag klev in i Keith's butik. Då blev den såld, och jag tror Keith drog en lättnadens suck då. men, som man säger på engelska-"One man's junk is another man's treasure". Så var det nog också.

      Douglas

      Kommentar


      • #4
        Kan det möjligen ha varit "Mambo", Douglas.....?

        /Bosse

        Klicka på bilden för större version

Namn:		Mambo (DMI).jpg
Visningar:	334
Storlek:		75,0 KB
ID:		4513
        ...så där lagom vintage...

        Kommentar


        • #5
          Bosse,

          "Mambo" är nog rätt. Spv stämmer, motorstorleken stämmer, och framför allt...orden "ligner et rigtigt sportsfly i luften" stämmer. Det stod så på byggsatskartongen. Fin byggsats är det, tur att Canucks inte begrep det just då.

          Douglas

          Kommentar

          Arbetar...
          X