Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Hackningsförsök

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Hackningsförsök

    Hej, är det fler än mej som får såna här mejl? Tre stycken likadana inom två timmar i går, söndag.

    Hej Thomas,
    Någon har försökt logga in på ditt konto på Svenskt Modellflyg med ett felaktigt lösenord minst 5 gånger. Den här personen har hindrats från att försöka logga in på ditt konto de närmaste 15 minuterna.

    Den person som försökte logga in på ditt konto hade följande IP-adress: 213.67.194.196

    Med vänliga hälsningar,
    Svenskt Modellflyg


  • #2
    Nej, jag har inte fått något, men får veta titt som tätt veta att jag vunnit ett presentkort på både Willys och andra handelskedjor. Så himla tröttsamt. Trodde dessa bonfångeriknep var utdöda, för ingen går väl på dom längre, eller ?

    Kommentar


    • #3
      Inget sånt här heller, Thomas.
      Roger

      Kommentar


      • #4
        Det är en skyddsfunktion i vBulletin. Någon har försökt att lista ut ditt password. Jag ska upp kolla IP-adressen...
        //Mange

        www.strangnasmodellflygare.se

        Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

        Endast döda laxar flyter medströms...

        Kommentar


        • #5
          Vederbörande är identifierad och tillskriven med en skarp varning! Inträffar det igen från den IP-adressen kommer den att spärras permanent och kontot kommer att raderas.
          //Mange

          www.strangnasmodellflygare.se

          Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

          Endast döda laxar flyter medströms...

          Kommentar


          • #6
            F-n va´ olustigt. En fysisk person alltså, och inte nå´t sorts automatiskt spamprogram eller vad det kan heta?
            Hursom, tack för hjälpen!!

            Kommentar


            • #7
              Bra jobbat Mange.

              Kommentar


              • #8
                Kan kanske vara någon som har ett liknande användarnamn och har glömt sitt korrekta användarnamn?

                Jag har lite svårt att tro att någon sitter och manuellt försöker att komma på någon annans lösenord...

                Kommentar


                • #9
                  Icke godkänt inlägg, snyft

                  Kommentar

                  Arbetar...
                  X