Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Senaste MFN

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Senaste MFN

    Jahapp, då var vi där igen.....vid diskussionsämne nummer ett. Förhoppningsvis blir tonhöjden och ljudvolymen mer nyanserad på detta nya forum, men vi får se. Hur som, jag börjar.

    Senaste upplagan av MFN (nummer två) tycker jag var helt förträfflig. Det var roligt att läsa om AKMG och deras förehavanden, men höjdarartikeln för mig blev den om Kaj Johansson. Så det finns alltså "gubbdjävlar" kvar ännu i Svea rike som gillar gammal radiostyrning? Kaj ser ut att vara en tvättäkta fanatiker också. Jag blev nästan tårögd när jag såg alla hans klassiska radiogrejer. För klassiska är de. En gång i tiden var man "the king of the hill" om man kunde visa upp en Pro-Line på fältet. Det var tider det. Man kunde aldrig vara riktigt säker på att radion skulle fungera. Det är man inte nu heller egentligen, men osäkerhetsfaktorn då var avsevärt större. Även om man hade en Pro-Line och deras s.k. 1000-dollars radio. Den var speciell den.

    Hur som.….bra gjort av er i förbundet, MFN blev MYCKET läsvärd denna gång.
    Douglas

  • #2
    Hej,
    Skall bli spännande att läsa nr 2, har inte fått den än i min brevlåda men den kommer väl till veckan.
    /Bo
    Senast redigerad av bem ; 2019-05-03, 14:06 .
    Karlstads MFK

    Kommentar


    • #3
      KUL!
      Det kändes på stämman som att det skulle kunna bli ett lyft med tidningen.
      Får väl kolla i lådan om den har trillat in även i här i Skåne.
      Men hur vågar du skriva? Polisen kan ju komma och låsa tråden.
      www.modellflygnytt.se/mv.html

      Kommentar


      • #4
        Patrik,

        Joo, Farbrorn kan ju komma på oväntat besök så att säga. Eller klampa in på den här diskussionen, den risken finns ju också. Men, jag tar chansen. MFN nr 2 var mycket bra, och är väl värd att vänta på. Orkar pojkarna hos förbundet hålla på, så blir det här bra. I normala fall skulle vi redan ha varit involverade i en fight med trådförstöraren nummer ett, men han verkar ju inte gilla detta nya forum. och det är nog tur det. Hoppas det förblir fridfullt även framöver.

        Douglas

        Kommentar


        • #5
          Ursprungligen postat av reparatörn Visa inlägg
          Patrik,
          .. trådförstöraren nummer ett, men han verkar ju inte gilla detta nya forum. ..
          Douglas
          Det verkar inte som att min adressändring har gått in i MFNs adresslista så jag får tidningen i morgon kväll.
          Sen blir det kanske någon kommentar från trådförstörare nummer två ;-)
          Det ska bli kul att se om nummer två har hunnits med att korrläsas och om Micke har fått med några "grenredaktörer" än.



          www.modellflygnytt.se/mv.html

          Kommentar


          • #6
            Patrik,

            Jag tror INTE Micke hann med någon korrekturläsning, liiiite väl mycket sär skrivning ibland. Men jag struntar i sådana detaljer, utan tittar på innehållet i stort. Och det var bra. MFN är nog på rätt spår trots allt.

            Douglas

            Kommentar


            • #7
              Ursprungligen postat av pgerts Visa inlägg
              KUL!
              Men hur vågar du skriva? Polisen kan ju komma och låsa tråden.
              Ursäkta men ditt trams som du skriver ovan är bortom vad jag tycker är OK...Antagligen har du valt aktivt att inte förstå vad som menas med att det INTE var OK det som försigick tidigare på SMF.. Måste jag förklara det för dig igen?
              MVH
              //Bokis

              Kommentar


              • reparatörn
                reparatörn Kommenterade
                Redigering av en kommentar
                Bokis,

                Jag tror inte Patrik menade något illa, utan han skämtade nog bara. Nog måste vi väl få visa lite humor ibland här på forumet.

              • Per P
                Per P Kommenterade
                Redigering av en kommentar
                Och exakt där har du svaret på Villes fråga i en annan tråd -varför ratas svenskt modellflyg....
                Slappna av lite nu Bokis, bara för att man munhugger lite betyder det inte att anfall är bästa försvar ????

            • #8
              Ursprungligen postat av reparatörn
              .. Och visst var tidningen tunn.
              Bara den inte är så tunn att man kan läsa baksidan spegelvänt så gäller det att spara på klotets resurser...
              Tänk på miljön - och att den är tillräckligt tjock att slå ihjäl flugor på dass med som redaktören säger.

              Fast innehållet var väl inte tunt?
              Bästa numret på många år tycker jag.
              Största grodan är väl att man kallar "Extra 300 3D" för "Horizon" på förstasidans omslag. Blir lätt så om man bara klipper en lång text - och man inte förstår vad som man skriver.
              Senast redigerad av pgerts ; 2019-05-04, 14:16 .
              www.modellflygnytt.se/mv.html

              Kommentar


              • #9
                Men vi som tycker att nätet är svååååååra grejer, och ändå vill ha en papperstidning? Vad skall vi göra? Vi kan böla högt i ren förtvivlan, men vad mer?

                Douglas

                Kommentar


                • #10
                  Ursprungligen postat av reparatörn Visa inlägg
                  Men vi som tycker att nätet är svååååååra grejer, och ändå vill ha en papperstidning? Vad skall vi göra? Vi kan böla högt i ren förtvivlan, men vad mer?
                  Douglas
                  Det där är ju rätt så svååååra grejor. Det är flera som har försökt att fråga medlemmarna om de kan tänka sig att få tidning som pdf via epost men det har inte varit så många som nappat. Men om man har en skrivare hemma så är det ju knappast svårt att skriva ut det man vill läsa.
                  Personligen gillar jag bilder på datorskärmen men vill läsa text på papper.

                  Även de billiga skrivarna i dag verkar ha trådlöst så att man kan skriva ut från telefon eller platta om man känner för det. Lite dyrare så kan de även skriva dubbelsidigt och då är kostnaden inte så stor att skriva ut några sidor då och då.

                  POD - print on demand används av många tryckerier för mindre upplagor av tidningar (under ett par tusen ex). Då är det en laserskrivare som skriver (häftar och viker) varje ex.
                  Jag har använt det för flera år sedan och kopplat till adressregister så att tidningen samtidigt blev adresserad och kunde skickas till medlemmarna utan extra rutiner. (adressfönstret kunde klippas ut och användas som medlemskort).
                  www.modellflygnytt.se/mv.html

                  Kommentar

                  Arbetar...
                  X