Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Ny släckartyp för LiPo-batterier

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Ny släckartyp för LiPo-batterier

    Det nya släckmedlet AVD har utvecklats för att effektivt släcka bränder i litiumbatterier.

    https://www.housegard.se/avd
    //Mange

    www.strangnasmodellflygare.se

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

    Endast döda laxar flyter medströms...

  • #2
    Borde ingå i varje flygares utrustning. ..

    Kommentar


    • #3
      Bra info.
      Var kan man köpa släckarna?

      Kommentar


      • Gasman
        Gasman Kommenterade
        Redigering av en kommentar
        T.ex. hos housegard, länken i mitt inlägg!

    • #4
      Hab.se säljer de.

      Kommentar


      • #5
        Hej,
        Jag har haft Houseguards AVD släckare några år, dels de små 400 ml flaskorna dels den större 4,8 liters släckaren.
        Har inte behövt använde dem än. De små flaskorna (jag har 2 st) har jag alldeles invid laddplatsen hemma, den större släckaren har jag nån meter längre bort längs reträttvägen ut ur rummet. Jag har även haft den större släckaren med på större tävlingar (i stort sett alla planen eldrivna, 10 cell LiPo) där den stått invid readybox enkelt nåbar. Man kan ju även ta med den mindre flaskan när man flyger så man har chans att släcka en ev. lipobrand i planet eller annars. Dock räcker inte 400 ml släckmedel hur långt som helst, och till stora LiPo batterier som innehåller mer energi lär inte 400 ml räcka att släcka en LiPo brand.
        Jag köpte släckarna hos Svedol (på deras hemsida sök på ordet AVD så hittas båda släckarna).
        /Bo

        Klicka på bilden för större version  Namn:		HouseGuard_AVD.jpg Visningar:	0 Storlek:		153,2 KB ID:		4126
        Senast redigerad av bem ; 2019-04-27, 09:11 .
        Karlstads MFK

        Kommentar


        • #6
          Den lilla släckaren finns även hos Kjell för den som har en sån butik i närheten. Och dessutom en dryg hundralapp billigare än hos Swedol.
          Roger
          Senast redigerad av mcregor ; 2019-04-27, 08:44 .

          Kommentar

          Arbetar...
          X