Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Retro multi

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Retro multi

    Hej.
    Pilot OK Model i Japan har en Cavalier i ARF-utförande. Den blir dock ganska dyr innan den har landat i Sverige, men snygg är den...eller hur?




    Bifogade filer
    RC Japan | Radio Control Aircraft | Car PILOT CAVALIER CLASSIC [OK-11284] -   Specifications Length: 1250 mm Wing Span: 1622 mm Main wing area Wing Area: 40.6 dm2 Overall Weight Weight: 2600-2800 g Engine: 2C - 45 to 60 class Radio: AL (2), RD, EV, TH Difficulty of flight: For intermediate level Completion state of the aircraft: film pasting completed Possible power units: Glow engine
    Senast redigerad av Thomas ; 2019-03-08, 08:42 .

  • #2
    Hej,
    Ja den är fin. Jag har en original Cavalier 60.
    Jag skrev lite om den här en gång i tiden:
    http://www.rcuniverse.com/forum/clas...-remember.html
    Den får ligga till sig i lådan ett tag till. Min originalmodell tål nog inte en förbränningsmotor då ABS plasten säkerligen är ganska skör vid det här laget (efter ca 40-45 år i kartongen). Så det får nog bli en el-motor så vibrationerna hålls nere på ett minimum.

    Mer info om Cavalier ARF finns även på OK Model hemsida (länken nedan översätter sidan från japanska till svenska så gott nu Goggle translator klarar det):
    https://translate.google.se/translat...planes%2F11284

    /Bo
    Senast redigerad av bem ; 2019-03-08, 09:18 .
    Karlstads MFK

    Kommentar


    • #3
      Bem,

      Vill inte skrämmas, men Du vet nog inte hur rätt Du har angående skör plast. Det finns plast, och så finns det säkert annan plast....men min lilla erfarenhet efter att ha inhandlat en Pilot "plast-ARF" via tradera är att plasten blir bräcklig som bara den. Den tidigare ägaren hade redan misshandlat den och jag försökte fixa till den, och det gick bara inte. Det blev bara värre och värre hela tiden. Men motorn som ingick i köpet var bra. När det gäller denna plastiga skönhet från 70-talet (eller var det rentav 80-tal) förpassades den till de Lyckliga Hangarerna. Dvs den hamnade i skrotbingen hos återvinningsstationen. Man får inte vara blödig.

      Kommentar

      Arbetar...
      X