Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Ny logga?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Ny logga?

    Vad tycker ni om Davids förslag till ny logga?
    ​​​​​​​

    Klicka på bilden för större version

Namn:		image_783.jpg
Visningar:	242
Storlek:		26,4 KB
ID:		1929
    20
    Ja, självklart ska vi ha Davids nya logga
    80,00%
    16
    Näe, vi ska ha kvar den gamla loggan
    10,00%
    2
    Något annat och lite roligare
    10,00%
    2

    Undersökningen är stängd.

    //Mange

    www.strangnasmodellflygare.se

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

    Endast döda laxar flyter medströms...

  • #2
    Oavsett om man gillar loggan eller ens anser att man vill ha en ny, vill jag ge David en eloge för att du tog dig tid att göra detta bidrag.

    Kommentar


    • Bokis
      Bokis Kommenterade
      Redigering av en kommentar
      Instämmer med föregående talare.

  • #3
    Jo det blir nog så! Men det får bli lite senare för nu håller jag på med att översätta de sista 500 fraserna (2000 gjorda hittills).
    //Mange

    www.strangnasmodellflygare.se

    Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

    Endast döda laxar flyter medströms...

    Kommentar


    • #4
      Ursprungligen postat av Kalle rc9 Visa inlägg
      Oavsett om man gillar loggan eller ens anser att man vill ha en ny, vill jag ge David en eloge för att du tog dig tid att göra detta bidrag.
      Tack!! Det känns bara naturligt att försöka hjälpa till i den mån man kan.


      Har själv varit mer för alt 3, men då ”gulgölingen” (har den något namn?) är så populär så är detta mitt sätt att ge den en nytolkning. Kul att den mottagits så väl! Tanken med det nya formatet är också att försöka integrera den i en ny logo för SMF. Har skissat vidare på det. Bakgrunden har varit iden från ”layout tråden” om en bakgrundsbild som skiftar när sidan laddas. För att ta vid där det slutade tidigare:

      Grunden har varit detta

      Klicka på bilden för större version

Namn:		Typ0_1.jpg
Visningar:	369
Storlek:		254,1 KB
ID:		2064

      Inte dumt, men jag tycker det blir lite mycket som stör bilden. Har därför flyttat loggor och text åt sidorna. (Är för övrigt sjukt imponerad av detta viggenbygge!)


      En snygg logo tycker jag det här blir, men tar lite plats på höjden.
      Klicka på bilden för större version

Namn:		Typ3_2_merskugga.jpg
Visningar:	340
Storlek:		264,5 KB
ID:		2065


      En mer minimalistisk logo skulle kunna se ut så här.
      Klicka på bilden för större version

Namn:		Typ2_1.jpg
Visningar:	353
Storlek:		263,8 KB
ID:		2066


      Det luriga är att få en logo som står ut mot så många bakgrundsbilder som möjligt. Ett sätt är att lägga en tonad bakgrund så här.
      Klicka på bilden för större version

Namn:		Typ1_2.jpg
Visningar:	355
Storlek:		262,9 KB
ID:		2067


      Funkar också med större SMFF logga om man så vill. Beror lite på vad man vill förmedla. Är det SMF som drivs av SMFF, eller är det SMFF:s forum
      Klicka på bilden för större version

Namn:		Typ1_2storSMFF.jpg
Visningar:	344
Storlek:		264,3 KB
ID:		2068

      Med risk för att detta nu kommer leda till en massa olika åsikter, men så långt är vad mina tankar kring designen gått.


      /David

      Kommentar


      • Gasman
        Gasman Kommenterade
        Redigering av en kommentar
        Svenskt Modellflyg ägs och drivs av SMFF.

      • David
        David Kommenterade
        Redigering av en kommentar
        Jo men man kan förmedla det på lite olika sätt menar jag. Vill man förmedla att detta är samma gamla forum som förut (till för alla), men nu under SMFF:s drift, då kan man tona ned SMFF symbolen i bannern. Ett subtilt "en del av SMFF", eller "powered by SMFF" i hörnet räcker. Kan kännas mindre skrämmande för nya besökare utan SMFF tillhörighet att kliva in som användare. Vill man å andra sidan förmedla att forumet "ÄR" SMFF då skall mer fokus ligga på SMFF loggan. tex om SMFF skall flytta över mer av sin gamla hemsida till forumet. Flygplanet blir väl då kvar mer av nostalgiska skäl. Hur forumet skall profileras är någon annans beslut, men vill bara förklara att i förslagen ovan har jag tänkt att det skall gå välja lite åt vilket håll man vill gå.
        Senast redigerad av David ; 2019-03-03, 20:25 . Anledning: tryckfelsnisse

    • #5
      ...och en snabbfixa av forumet kunde väl vara att statiskt ladda upp detta som bakgrund (om larsson kan tillåta)

      Klicka på bilden för större version

Namn:		tillsvidare.jpg
Visningar:	363
Storlek:		228,4 KB
ID:		2070

      Kommentar


      • #6
        Gillar verkligen farten/livet i sista bilden. Den + den stora Smff loggan blir för mig svårslagen.

        Kommentar


        • #7
          Den sista här av David är riktigt snygg..

          Kommentar

          Arbetar...
          X