Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Kompatibel rc-sändare?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Kompatibel rc-sändare?

    Spektrum är ett välkänt märke inom RC och många bnf-modeller är försedda med deras mottagare och teknik i övrigt. Antar att man måste ha just deras rc-sändare för att det ska fungera - eller finns det kompatibla sändare av annat fabrikat?

  • #2
    Jag har kört OpenTX-sändare med en s k multi-modul (4in1) mot Spektrum-mottagare och det har fungerat helt OK. Trots detta kör jag ändå en Spektrum iX12
    Vill du nyttja nya funktioner som t ex s k Forward Programming av deras gyro-mottagare så är det antagligen att föredra en "original-sändare" även om OpenTX skall ha ett LUA-script för detta men jag har läst att det inte fungerar till 100 %. Likaså kan du programmera deras nya Smart-fartreglage ifrån sändaren med en original-sändare vilket jag inte är säker på att det går ifrån OpenTX.
    Vill du ha en enkel Spektrum-kompatibel sändare så finns ju OrangeRX 6 resp 10-kanalare. Tror dom är byggda av FlySky för programvaran är väldigt lika. Dock missar du Forward Programming helt med dessa sändare - om det har nån betydelse för dig. Annars rätt trevliga sändare med basfunktioner som t ex separat "Throttle Hold-switch" och motortimer som styrs av trottelpådraget. Och givetvis ett antal modellminnen.
    Annars är väl en Spektrum NX8 det vanligaste valet av Spektrums nyare sändare.
    Roger

    Kommentar

    Arbetar...
    X