Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Bo Gårdstad fyller 80 år nu 26 Mars 2019 - vill du skicka en hälsning

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Bo Gårdstad fyller 80 år nu 26 Mars 2019 - vill du skicka en hälsning

    Klicka på bilden för större version

Namn:		BoGkurs-just.jpg
Visningar:	740
Storlek:		48,6 KB
ID:		1777
    Bo Gårdstad, välkänd för många i modellflygsverige, kanske okänd för en del även om de flugit eller sett någon av hans konstruktioner. I år fyller Bosse 80 år. En aktningsvärd ålder.

    Som en del i firandet tror jag han skulle uppskatta en hälsning från er där ute på fält, byggbord, mekarbänkar och klubbstugor. Kanske har du en historia om när du träffat Bosse, eller om hur du lärde dig flyga med Johanna, Sk-78 eller Lajban-varianterna? Extra roligt om du har en bild på ditt flygplan eller kanske till och med på något sammanhang där Bosse är med?.

    Skicka en epost-hälsning till bo@gardstad.se.
    (Skriv gärna om du tycker att det är ok eller inte att vi kan lägga upp bilden så småningom på gardstad.se)

    Bosse är inte så mycket vid datorn just nu men jag hjälper till att sammanställa och visa alla svar för honom.

    PS. Vill du läsa litet om Bosses modellflygande genom livet kan du kika in på http://www.gardstad.se/bosse/bosse1.htm

    Hälsar och önskar vänligast hans son
    Mats Gårdstad

  • #2
    Grattis Bo, minns speciellt när du var och spelade in en tvserie i Växjö för länge sedan. Ha en fin födelsedag
    /Roffe

    Kommentar


    • #3
      Ursprungligen postat av puggen Visa inlägg
      Grattis Bo, minns speciellt när du var och spelade in en tvserie i Växjö för länge sedan. Ha en fin födelsedag
      /Roffe
      Den filmen hette Flykten. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Flykten_(TV-serie)

      Kommentar


      • #4
        Grattis Bo! Kommer dels ihåg hur man som grabb skickade brev till dig, med frågor om Lajban..och fick svar bara några dagar senare. Och sen telefonsamtalet för ungefär 10 år sen, då vi pratade om din hemsida o lite andra minnen. Lajban är förövrigt en av anledningarna till att jag ville börja flyga rc. Så tack Bosse!

        Kommentar


        • #5
          Grattis Bosse !
          Träffade dig första gången i Sundsvall under tidigt 70-tal när du kom upp till vår klubb MFK Skvadern och hälsade på. Tror att du bodde i Ljusdal eller nåt sånt på den tiden och även du var nog en relativ nybörjare då. Sen har vi nog setts några gånger även senare och vid den tiden du började engagera dig i elflyget via bl a El-Lajban så hade vi lite mail-kontakt runt den modellen.
          Hälsningar
          Roger

          Kommentar


          • #6
            Klicka på bilden för större version  Namn:		tårtan.jpg Visningar:	0 Storlek:		156,5 KB ID:		3158Mina varmaste gratulationer med anledning av 80-årsdagen!


            Stig Håkansson
            Senast redigerad av Stig H ; 2019-03-26, 09:13 .

            Kommentar

            Arbetar...
            X