Hej på er, ny här och behöver er hjälp.
Jag slutade flyga för 17 år sen för att 1. flygfältet fick radiostörningar, 2. min kattunge bet av samtliga mottagarantenner på en eftermiddag (!), 3. det nya fältet var för trångt för mina relativt snabba modeller (Twinjet 2X480 10 Nimh, Simprop hotliner m. Plettenberg borstmotor 10 Nimh, VIP pylon speed 400 7Xnicd). Sedan dess är det ju nytt frekvensband och alla de gamla grejorna (utom en tom VIP) är borta. Så, vad tror ni om följande frågor;
1. Kan jag fortfarande flyga eller måste jag lära mig igen? (Svårt att svara på så klart, men tidigare flugna modeller säger väl något om var jag stod)
2. Lurar på en Funjet Ultra att börja med, både snabb och lättlandad delta?
3. Om Ja! på fråga 1, klarar jag inom rimlig tid att flyga hotliner?
4. Kan jag köpa mitt gamla favoritfabrikat Graupner-radio (MC 20 hade jag tänkt mig isf) eller är allt snack om driftsproblem sant? (Flyger med pennfattning, inte tummarna)
Drabbats av svårt flygsug! Snälla, hjälp mig med råd!
// Full Fart (spar tid)
Jag slutade flyga för 17 år sen för att 1. flygfältet fick radiostörningar, 2. min kattunge bet av samtliga mottagarantenner på en eftermiddag (!), 3. det nya fältet var för trångt för mina relativt snabba modeller (Twinjet 2X480 10 Nimh, Simprop hotliner m. Plettenberg borstmotor 10 Nimh, VIP pylon speed 400 7Xnicd). Sedan dess är det ju nytt frekvensband och alla de gamla grejorna (utom en tom VIP) är borta. Så, vad tror ni om följande frågor;
1. Kan jag fortfarande flyga eller måste jag lära mig igen? (Svårt att svara på så klart, men tidigare flugna modeller säger väl något om var jag stod)
2. Lurar på en Funjet Ultra att börja med, både snabb och lättlandad delta?
3. Om Ja! på fråga 1, klarar jag inom rimlig tid att flyga hotliner?
4. Kan jag köpa mitt gamla favoritfabrikat Graupner-radio (MC 20 hade jag tänkt mig isf) eller är allt snack om driftsproblem sant? (Flyger med pennfattning, inte tummarna)
Drabbats av svårt flygsug! Snälla, hjälp mig med råd!
// Full Fart (spar tid)
Kommentar