Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Svensk Open TX grupp!

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Svensk Open TX grupp!

    Hej alla Open TX flygare och nyfikna på detta!

    Finns som sagt var en uppsjö av grupper ang Open TX och sändarspecifika sådana världen runt, men verkar inte finnas någon på Svenska? Så skapat en sådan nu där ni är välkomna att gå med och diskutera, fråga och hjälpa andra inom den Svenska Open TX världen ????

    https://www.facebook.com/groups/6014...529/?ref=share

  • #2
    https://www.rcflyg.se/forum/showthre...ndaroperativet

    Kommentar


    • #3
      Jag flyger på Open TX för 6 år nu. Har använt Frsky Taranis 9 XD , och nu håller att clona alla mina modeller till den nyaste Radiomaster TX16S, det va fantastik !! att nu Open TX har lanserad multiprotocoller med !! allt på en samma Radion !!
      har inte FB , fast jag finns på Telegram.

      Kommentar


      • Johan Lindell
        Johan Lindell Kommenterade
        Redigering av en kommentar
        Ja, RM TX16s är en trevlig och bra Radio, har själv bla en sådan! Jo, multiprotokoll är smidigt! Men föredrar man Frsky mottagare gäller det att nu passa på och köpa på sig D8/16 medans dom finns kvar, vissa typer verkar redan svåra att få tag på...

        Frsky vill ju nu satsa på Access och plana ut Accst... Och få till Access i multimultiprotokoll lär ju Frsky garanterat tyvärr stoppa...

    • #4
      Du har pm. Försökte gå med, men det gick inte...

      Kommentar


      • #5
        Men varför vill man starta en grupp i ett slutet forum? Är det inte bättre att dra igång hemsida, så att alla faktiskt kan gå med?
        Facebook är ju hin håles påfund och borde vara blockerad i varje internet-ansluten enhet.

        Kommentar


        • #6
          Det finns för- och nackdelar med allt "liggisten" men enkelheten att dra igång och administrera en FB-grupp är nog det som fäller avgörandet kontra att skapa och underhålla en hemsida med ett forum. Samt att man som användare kan få notiser om nya inlägg på ett "standardiserat" sätt. Sen finns det nackdelar också med FB-grupper där den främsta nog är att dessa snabbt blir väldigt ostrukturerade och inte jämt så enkla att söka gammal information i. Men som sagt - man få ta nackdelarna med fördelarna. Och som skapare och admin ligger en FB-grupp på en helt annan nivå än att skapa och driva hemsidor inkl forum.
          Roger
          Senast redigerad av mcregor ; 2021-06-04, 08:37 .

          Kommentar


          • #7
            Tack för era synpunkter! Jo, kan hålla med att FB inte är det optimala platformen, men enklast att hålla igång och marknadsföra!

            Ja, vi är många som kör Open TX, och fler lär det bli med tanke på att urvalet av bra och prisvärda OTX sändare växer! Så visst vore det intressant att bra om man kunde samla folk på någon oberoende grupp på nätet, som tex gruppen jag startade https://www.facebook.com/groups/6014...529/?ref=share Ok, FB, men bättre än inget..

            Kommentar

            Arbetar...
            X