Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Jumper T16

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Jumper T16

    Änvänder en Jumper T16.Har lite problem med telemetri den tappar telemetrin för att sedan koppla upp den igen.
    Kör man testläge på sändaren för att kolla räckvidd kan den ge RSSI 93 för att direkt gå till noll,sedan kommer det 93 igen efter ca 3-4 sekunder
    Det är inte problem med räckvidden då de funktionerna finns hela tiden utan att hacka eller på annat sätt ge konstiga utslag
    Kör med DSM2 och DSM X
    Någon som har idé om vad det kan vara. Flugit med den ca 10 Tim i luften utan problem

  • #2
    Kan vara så att din Jumper inte är helt kompatibel med Spektrums mottagare.. framför allt inte om du använder original mottagare.
    Kan låta hårt och elakt mot Jumper.. men den är också relativt ny i sammanhanget och frågan är om den genomgått samma tester som mer kända/större märken?.
    Samtidigt, så.. är det kul att nya märken etableras, vilket får de större drakarna att förändra sina prisbilder till det bättre ;-)

    Men, testa andra mottagare om du har, och kanske annat protokoll.
    Förutsätter att ackar mm är laddade.
    O andra sidan, får du inga konstigheter när du flyger så flyg på.

    Du får tyvärr nog testa dig fram..

    Kommentar


    • #3
      Vet inte om detta kan vara orsaken men alla Spektrum-mottagare med telemetri har inte "full range telemetry" - d v s räckvidden för själva telemetri-funktionen är avsevärt mera begränsad än själva radiolänken i sig.
      Av den orsaken har jag fått skruva ner RSSI-varningen för de modeller som använder Spektrummottagare (AR636) när jag kör dessa med min Jumper. Standardvärdena för denna varning verkar vara anpassad till FrSky-mottagare som har längre Telemetri-räckvidd.
      Tror nog att själva multimodulen med dess firmware är väl testad med DSM2/DSMx så min uppfattning är att det inte är där problemet ligger.
      Roger

      Kommentar


      • #4
        Som Roger skriver med och som vi finurlade ute på Skillingaryd idag så är det nog så att alla deras mottagare inte har full-range telemetri. Om ens någon av dem.. möjligtvis kanske de som sitter till FPV drönarna. Men, som också konstaterat.. så länge du har räckvidd så bara flyg. Fick du upp nån kärra på träffen förresten? //Kenneth

        Kommentar


        • #5
          Det finns definitivt nyare modeller av Spektrum-mottagare som har "Full range telemetry". Men de är nog inte så vanliga ute i klubbarna ännu.
          Roger

          Kommentar


          • #6
            Kul med en till Jumper T16-användare!

            Kommentar


            • #7
              Ken 1: Jag flög en del i Fredags. I lördags tyckte jag det var för mycket folk kände mig inte riktigt bekväm med att flyga då
              Larremail. Ja det är ju alltid kul när man är flera Har kört med den detta året inte haft några problem med den. funktionsmässigt

              Kommentar

              Arbetar...
              X