Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Var hittar jag landn-ställ?

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Var hittar jag landn-ställ?

    Jag har övertagit en äldre F3A och behöver ett nytt landn-ställ. Var hittar jag ett sådant? På ena benet står det något som liknar ZN och på andra benet något som liknar AP, alltså tecken ingjutna vid tillverkningen. Det är bara benen jag behöver, inte kåpa och hjul.

    Den spricka, som syns, har jag lagat, det är vinkeln mot kroppen som är svag, vid taxning hänger vingen ned lite, så förr eller senare spricker det där.

    Klicka på bilden för större version

Namn:		IMG_3160.JPG
Visningar:	203
Storlek:		720,6 KB
ID:		11798

  • #2
    Kolla på Hobby4u i Danmark, han har f3a prylar, även Lorenz i tyskland.
    Hobbyking har nog med men kanske inte exakt som det du har och även Rc sweden kanske.

    Kommentar


    • #3
      Glöm inte de Tyska och Österrikiska handlarna - de brukar vara hyfsat välförsedda. Måste det vara ett 2-delat ställ ?
      Roger

      Kommentar


      • #4
        Jag tackar för tipsen, skall försöka där.

        Kommentar


        • #5
          Kan tillägga att originalställen var gjorda av den belgiska firman ZN line tillsammans med fransmannen Arnaud Poyet (således märkningen "ZN" och "AP"). ZN line finns fortfarande kvar men jag tror inte de gör dessa ställ längre (www.znline.com). Har du tur har RC Sweden fortfarande kvar något exemplar. Annars har du bra tips ovan. ZN ställen var känsliga för delamineringar och det finns nog bättre ställ idag. Kan väl vara ide att köpa något högre ställ också om du har bytt till elmotor och större propeller.

          Kommentar

          Arbetar...
          X