Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Servoarmar

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Servoarmar

    Hej Jag har två frågor ang Multiplex Extra 300S. Vilka andra servoarmar passar orginalservot MS13020 och har någon bytt ut detta servo mot digitala servon? Det glappar och brister i återgång till neutralläge
    mvh Jan

  • #2
    Kuggarna i servorna bli slitna och till och med går sönder. I min Multiplex 330s RR. Är det fyra Hitec HS 82 mg servon. De servorna är mycket bättre. Har då metall kuggar istället för i plast. Emax servon finns också som passar bra. Multiplex servon är inte särskilt bra. Så det är inte servo armarna som är problemet.

    Kommentar


    • #3
      Tackar. Jag har funderat att byta servon, helst digitala.

      Kommentar


      • #4
        Ursprungligen postat av Jonte Visa inlägg
        Kuggarna i servorna bli slitna och till och med går sönder. I min Multiplex 330s RR. Är det fyra Hitec HS 82 mg servon. De servorna är mycket bättre. Har då metall kuggar istället för i plast. Emax servon finns också som passar bra. Multiplex servon är inte särskilt bra. Så det är inte servo armarna som är problemet.
        Mulitplex använder Hitec servon i sina ARR/RTF kärror.

        Kommentar


        • #5
          Fast om man kollar på bilden på MPX-servot MS-13020 så tycker inte jag ett det påminner om nåt Hitec-servo i den storleksklassen. Men jag kan givetvis ha missat nåt.
          Det finns ju några att välja bland...
          Roger

          Kommentar


          • #6
            Ursprungligen postat av Ken1 Visa inlägg

            Mulitplex använder Hitec servon i sina ARR/RTF kärror.
            Inte i deras extra 300s rr. Hitec servon kom först i modell 330s. Har en mpx Extra 330s själv. Det är Hitec som standad i dessa i RR version.
            Bilden är på en Extra 300s. Extra 300 har Multiplex servon. Antagligen märkte dom själva att dessa servon inte höll måttet på en sådan kärra.
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Jonte ; 2020-05-19, 21:50 .

            Kommentar


            • #7
              ...och MPX Extra 300S är återkommit i sortimentet och uppenbarligen med samma MPX-servon - MS-13020. Förstår inte riktigt MPX marknadspositionering med denna 300S när den bara är 200 kr billigare än 330S som uppenbarligen har bättre servon - bl a.

              Kommentar

              Arbetar...
              X