Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Byggsats: Honker Bipe

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Byggsats: Honker Bipe

    Jag säljer en Honker Biplane i byggsats.

    Honker är konstruerat av den legendariske Dave Thornburgh och fanns i flera varianter. Den första versionen, Honker, var en "standard" sportmodell för 0,8-1,5cc glödstiftmotor. Den följdes året efter av Honker Bipe och ytterligare några år senare av Honker Rocket (i stort sett samma plan som Honker, men med slimmad kropp för högre fart). Honker Bipe är konstruerad för en .15-motor, enligt byggbeskrivningen funkar den bra med en .10 och ger vertikal-prestanda med en .25:a.

    Alla versionerna har Jedelsky-vinge för att vara snabb-byggda (Thornburgh byggde även sina segelplan med Jedelsky-vinge) och i denna byggsats är vingarna t.o.m. färdigbyggda från fabrik.

    Denna byggsats är såvitt jag kan se en helt komplett träbyggsats, men klädsel, hjul, bränsletank, etc ingår ej.

    Honker Bipe har väldigt länge varit en av mina drömmodeller och denna byggsats har legat på hyllan i flera år och väntat. Men eftersom jag har snöat in helt och hållet på segelflyg är det bara att konstatera att jag nog aldrig kommer bygga den. Bättre att den säljs till någon som har samma drömmar som jag så får jag loss lite hyllutrymme till andra drömmar.


    Pris: 700kr
    Finns i Sollentuna. Kan skickas på köparens bekostnad.
    Nås säkrast på mejl: stefan@revestam.se

    För den som vill ha lite mer info om planet innan eventuellt köp finns ritning, byggbeskrivning, bilder m.m. på Outerzone:
    https://outerzone.co.uk/search/resul...keyword=honker

    Klicka på bilden för större version

Namn:		20200805_204912.jpg
Visningar:	440
Storlek:		1,72 MB
ID:		13119

  • #2
    Såld!

    Kommentar

    Arbetar...
    X