Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

NEMERE - Vintage stor skala seglare

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • NEMERE - Vintage stor skala seglare

    NEMERE är en semi skala modell utifrån originalet som byggdes i Ungern för att tävla vid Olympiaden 1936 i Berlin. Man satte upp målet att slå tyskarnas framgångssaga med självaste Hr Hitler i spetsen. Till tyskarnas stora förvåning så vann ungrarna i distans tävlingarna med modellen Nemere.

    Denna modell som jag säljer är byggd ur en Schneider/Österrike byggsats och som jag modifierat enl. mitt tänk. Kropp samt vingarna är sprygel byggda. Kroppen är sedan plankat med björk faner i små små bitar, rena pusslet! Därefter så är faneret brun betsat å slipat och sedan flera lager klarlack. Vingarna är klädda med Oracover Old väv o. sedan lackat.

    Modellen är urläcker, rena museum föremålet o. gör sig lika bra på ett kontor, restaurang etc som i luften. "Rasande vacker"!

    Modellen flyger otroligt fint o. tar termiken alldeles utmärkt och glidtalet är enastående.

    Sp.v 5meter med skev, sida, höjd. Inga bromsar (originalet hade inte heller dessa)

    Samtliga servon ingår men EJ mott/acc

    Huven är min egen specialitet som är tillverkad av mässing och ihop löt.

    Inbyggd bogser krok i nosen för bogser flyg, modellen flyger även majestätiskt på hang.

    Vingen är 2-delad.

    Endast hämtning Falköping

    Inga byten

    Pris: 12,500:- (har swish)

    Avyttras för nya projekt
    Bifogade filer
Arbetar...
X