Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Köpes DC3 byggsats eller påbörjad är också ok

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Köpes DC3 byggsats eller påbörjad är också ok

    DC3 byggsats eller påbörjad är också ok. Spännvidd ca 250 cm-300cm skala 1/10
    Senast redigerad av nenne ; 2019-05-02, 20:47 .

  • #2
    Hej!
    Jag har en DC3 modell Marutaka också kallad C47 Skytrain.
    Den är färdigbyggd och flugen ett antal gånger, men jag har för många modeller så jag måste sälja några.
    Spännvidd 2112 mm.
    Förebild: Daisy.

    Stig A.
    0733816222.
    Senast redigerad av Stig A ; 2020-01-27, 00:07 .

    Kommentar


    • #3
      Jag har också letat efter en DC3 på 2,5-3 m, länge och mycket köpte sen Top Flites.
      Inte har jag hittat någon.
      De flesta är ca 2,1 eller mindre och så finns det några på 3,5+.
      Den enda inom spannet är ESMs ARF på ca 2,7 m vingspann, men det är inget kit...

      Kommentar


      • #4
        Får jag tipsa om ett ritningsbygge? Model Airplane News publicerade i juni 1971 en artikel om att bygga en DC-3 efter ritning. Spännvidd 94 tum, och bygget var avsett att förses med elektriska landställ. Motorerna var två ST 51. Byggaren var anställd hos USAF, och färdigställde bygget på sex(?) månader. Han måste ha haft en bra byggverkstad. Plus oceaner av fritid att ösa ur, helt klart. Ritningen går nog fortfarande att inhandla hos Model Airplane News.

        Douglas

        Kommentar


        • #5
          Hej ! Den är kanske för stor ( ca 1:8 ) , men du kan alltid titta : https://www.rc-europe.eu/vliegtuigen...a-design763266

          MVH ; Jarek

          Kommentar


          • #6
            Bra tips Douglas! :-)

            Om man satsar på ett större åbäke... är det Ziroli 3556mm eller Sturla Snorreson 3600mm som gäller?

            Kommentar

            Arbetar...
            X