Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Klädsel 1/4 skala grunau baby

Minimera
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• Klädsel 1/4 skala grunau baby

Snart dags för att klä min Grunau Baby, någon som har tips på klädsel som ger "old timer" look? Gärna lite transparent. Bör även kunna spraya lite färg fält på den typ vingframkant. Tacksam för svar

/ Johan

Hej,
    jag använde en bra material på mina "hemmbyggda"segelflygplan ( kolla om du vill se dem på SÄLJES ) KOVERALL...som är, som jag erfarit-väldig bra material.
    Lätt att klä med-lätt att spänna (samma process som med plast).Klädseln är starkt .Går lätt att måla .Det finns en speciell "lim" som man stryker på flygplansdelar -låter den torka
    och sedan fester man klädseln på samma sätt som plast.Material köpte jag hos MBS RC Models. Hoppas att det kan du använda ?? Mvh Marko

MP

Kommentar

Oratex "antik" skulle nog passa och ge en Grunay Baby ett tidenligt useende.
      Oratex vävfilm är visserligen lite tyngre än Oracover vanliga plastfilm men just väven och antikfärgen bör ge den rätta tidskänslan.
      Det går att måla på Oratex om man vill.

/Bo
      Senast redigerad av bem ; 2020-01-16, 01:04 .
      Karlstads MFK

Kommentar

Stort tack!

Kommentar

Det finns en konflikt mellan skalalik flygning och skalalikt utseende för den typ av modell. Så om skalalik flygning är viktigt välj plastfilm. Om utseendet är viktigast välj väv och måla. Och tänk på att det är väldigt lätt att måla bort sig och förstöra flygegenskaperna.

Kommentar

Poson,

Nu var det ju ingen liten modell det här, skala 1:4 gör nog att väv går utmärkt också.

Douglas

Kommentar

POSON
              nu är jag inte med... blir det mer skala lik flygning med plastfilm?
              han bygger ju en GBIIb 3,40 i spv så den kommer nog att flyga hur fint som helst.
              Johan:
              Mitt tips är att klä med DIACOV.
              så här såg den ut när min 1/4 var klar.
              http://www.svensktmodellflyg.se/foru...1&replypage=99
              Jag vill gärna se bild på ditt bygge.
              jag bygger också en från scratch utav lösvirke skala 1/2 6,70 i spv
              //Conny
              Senast redigerad av bleker ; 2020-01-17, 23:28 .

Kommentar

Arbetar...
              X