Om detta är ditt första besök, börja med att kolla Vanliga frågor. Du behöver registrera dig samt svara på bekräftelsemailet innan du kan posta inlägg. För att börja visa inlägg, välj det underforum du vill besöka genom att välja fliken Forum härovan.
Ett familjemedlemskap finns inte hos SMFF. Utan det är klubbarna som har dessa regler. Gäller alla under 18 eller 25 år som bor på samma adress. Har rätt till ett familjemedlemskap. Åldern kan variera mellan olika klubbar.Många har 18 år som gräns. Det enda som gäller är att en vuxen då i familjen betalar sin avgift till klubben. Som i sin tur betalar till SMFF. Hur det fungerar med försäkringen i detta läge vet jag inte. Kanske är det så att pappan i familjen får ta smällen om det händer något. Den enda som är medlem i SMFF.
Detta är inte rätt, det finns familjemedlemskap, se http://www.modellflygforbund.se/forbundet/Avgifter2019/. Det registreras i IdrottOnLine under Licenser. Alla i som registrerats i familjen är fullvärdiga medlemmar, så försäkringen gäller. Juniorgränsen 25 år gäller.
Där har du nog lite fel, Jonte. SMFF har visst familjemedlemskap - http://www.modellflygforbund.se/forbundet/Avgifter2019
Ser dock ingen närmare beskrivning men den kan finnas i SMFFs stadgar. Varje familjemedlem registreras hos SMFF (Idrottonline).
Hur medlemsavgifterna blir i resp klubb bestämmer dock klubbarna själva men SMFF-delen framgår av länken ovan.
Roger
Edit: Där hann Ingmar före mig...
Vi behandlar personuppgifter om användare av vår webbplats genom att använda cookies och annan teknik för att leverera våra tjänster, anpassa annonsering och analysera webbplatsaktivitet. Vi kan dela viss information om våra användare med våra annonserings- och analyspartners. För mer information, se vår Sekretesspolicy.
Genom att klicka på "Jag godkänner" nedan godkänner du vår Sekretesspolicy och vår personliga databehandling och cookiepraxis som beskrivs där. Du bekräftar också att detta forum kan vara placerat utanför ditt land och du samtycker till insamling, lagring och behandling av dina uppgifter i det land där detta forum är placerat.
Kommentar