Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Fråga ang Assistansbolaget Försäkring

Minimera
X
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Fråga ang Assistansbolaget Försäkring

    Ville bara veta om det finns andra som har "drabbats" av firma Assistansbolaget Försäkring....och vad som krävdes för att sätta stopp för deras betalningskrav. Med betalningskrav avses här debiteringar för avtal som inte existerar. Alltså att detta bolag gladeligen skickar faktura, inkl en Betalningspåminnelse, för något som verkar vara 100% "hittepå". Skulle det gå så långt att Kronkalle blir involverad är det illa. Kronkalle följer ju bara lagen, och lär knappast agera för att hejda en bluffmakarfirma. Även om man vinner mot Bluffmakaren, så tror jag inte att en ev betalningsanmärkning raderas via någon automatik.

    Douglas

  • #2
    Jaha, är dom igång fortfarande. Smakprov på vad google hittar om dom:
    https://www.flashback.org/t2832662
    https://www.sydsvenskan.se/2017-04-0...-affarsmetoder
    /A
    Senast redigerad av AndWho ; 2019-05-22, 10:51 .

    Kommentar


    • #3
      Där ser man...det måste vara lönande att bluffa. I mitt fall var det ett "erbjudande", med bifogad inbetalningsavi med ett sista betaldatum. Brevet slängdes. Nu kom alltså sista(?) försöket att få mig att betala (jag hade ju inte betalat "fakturan" i tid), med resultatet att jag skickade ett rek med mottagarbevis, där jag skriver att jag inte betalar då vi inte har någon affärsöverenskommelse. Få se nu om brevet kommer i retur. Då är det svart på vitt att det här rör sig om s.k. "friskusar". Men jag är nyfiken på hur långt de är beredda att gå. Ganska långt om jag läser tråden i Flashback på rätt sätt. Ett djävla sätt är det, ingen tvekan.

      Det är nästan så att jag hoppas att de ringer upp mig för att.....eeeeh…..snacka lite. Jag har problem med hörseln i vanliga fall, och börjar de prata om pengar kommer jag definitivt att höra dåligt och missuppfatta. "Betalning? Kommer ni att skicka mig pengar? När då, hur mycket då, när får jag pengarna " osv. Kan knappt bärga mig.....men det förutsätter förstås att de tar emot och läser mitt brev, vilket kanske är tveksamt.

      "Never a dull moment" säger man i Amerikatt.

      Douglas

      Kommentar


      • #4
        Jag skulle bara lägga på. Risken finns att de "klipper och klistrar" så ju mer du säger destå lättare att få ihop något. Det klassiska är att de frågar "Är det Douglas jag pratar med" och så svarar man "Ja" så är det kört.
        //Mange

        www.strangnasmodellflygare.se

        Licensed by the Swedish Civil Contingencies Agency to accuire pure nitromethane

        Endast döda laxar flyter medströms...

        Kommentar


        • #5
          Jaså, har Assistansbolaget dåligt rykte om sig - det var ju nytt för mej.....Har själv en vägassistansförsäkring hos detta bolag sedan några år. Jag har utnyttjat den för bärgning till verkstad 1 gång utan problem. Vet att det kommit erbjudanden från flera andra aktörer nyligen om liknande försäkringar, men prismässigt har jag inte haft anledning att byta.
          Senast redigerad av Stig H ; 2019-05-22, 11:54 .

          Kommentar


          • #6
            Saken är väl att de skickar ut erbjudanden som ser ut som fakturor..Viket är rätt fult gjort. Vill man ha deras tjänst, så borde man rimligen själv få kontakta dem,och inte tvärtom. Finns ett gäng lirare som gör så här.. Tas upp rätt ofta i tv.

            Kommentar


            • #7
              Det är precis som Ken skriver. Man blir "kund", även om formell (undertecknad) handling saknas. Och jag har definitivt inte lämnat mitt OK per telefon heller. Det som damp ner i min brevlåda var ett "erbjudande" som var snarlikt en faktura. Detta "erbjudande" besvarade jag aldrig, utan det blev raka vägen ner i soporna. Påföljden av min "tystnad" blev då en betalningspåminnelse gällande utebliven betalning, och där är vi nu. Det utesluter inte att bolaget sköter sig mot de kunder man faktiskt har, men det bryr jag mig inte om. Det är sättet man "raggar" kunder på som retar mig.

              Douglas

              Kommentar


              • #8
                Just Assistans-försäkring ingår ju numera ofta när man gör sin regelbundna service hos sin auktoriserade märkes-verkstad eller hos de större, fristående service-kedjorna så kolla noga så att ni inte redan har en sådan innan ni nappar på sådana "erbjudanden".
                Roger

                Kommentar

                Arbetar...
                X