Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

AcroMasterPRO från Multiplex

Minimera
X
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• AcroMasterPRO från Multiplex

AcroMaster var ju en riktigt välflygande klassiker!
    Men nospartiet var väldigt tunt i godset vilket gjorde den väldigt kraschkänslig eller att nospartiet kunde trilla av om man fick vibrationer i motor eller propeller...
    Men på den nysläppta AcroMasterPRO så syns det klart och tydligt på en gång att Multiplex har läst på sin läxa!
    Jag ser fram emot att montera denna modell och eventuellt provflyga till helgen...
    :-P
    Förstärkt motorfäste Förstärkt kropp i nospartiet Löstagbar batteriplatta Enkelt sätt att låsa vingarna Aluminiumställ
    Legio Patria Nostra

Modellen säljs utan dekaler och det finns två olika dekalark som man kan beställa löst om man vill. jag valde det gula färgschemat.
    Legio Patria Nostra

Kommentar

Den första sorten var ju riktigt rolig men hade de bristerna..Hoppas den där flyger lika bra! Återkom gärna i ärendet,är sugen..
      MVH
      //Bokis

Kommentar

Givetvis @Bokis,
        Dessutom verkar det bli grillväder till helgen...
        Senast redigerad av Larson ; 2019-02-11, 23:01 .
        Legio Patria Nostra

Kommentar

Jag har två av den gamla sorten. En flyger jag med. Har en byggsats liggandes också ny i kartong.De har gjort nya landningsställ på den nya. De gamla var mycket dåliga. Bara tunn stål tråd som böjdes mycket snabbt vid lite hårdare landning. Ser ut på bilderna att de har löst detta med låsning till vingarna också. Samma då som extran har. De gamla klämde man fast bara. Men med tiden lossnade dessa lätt. Löste detta problem med att limma fast vingarna. Hoppas att MPX kommer med en ny uppdaterad Park master också då i RR utförande. Också detta plan har stora problem med landnings ställen.
          Senast redigerad av Jonte ; 2019-02-12, 11:41 .

Kommentar

Är den komplett med motor ,servon, RR
            Var har du köpt den

mvh kawa

Kommentar

Ursprungligen postat av kawa Visa inlägg
            Är den komplett med motor ,servon, RR
            Var har du köpt den

mvh kawa
            rcflight har den hemma. https://www.rcflight.se/visaprodukt....ter-pro-rr-vit
            Från en annan värld.....

Kommentar

Det blev nästan ingen tid över till AcroMasterPRO ikväll, men jag avslutade ändå kvällen till att klistra några dekaler. Det gula färgschemat är tufft!
              Hoppas på provflygning och fotografering på söndag med Thomas Bellot...
              Senast redigerad av Larson ; 2019-02-14, 00:38 .
              Legio Patria Nostra

Kommentar

Då blev jag klar med dekalerna till morgonkaffet...
                Både för och nackdelar att jobba hemifrån...
                :-)
                Legio Patria Nostra

Kommentar

Redigering av en kommentar
                  Larsson, du har ju kvar en massa dekaler på bordet, tror du fuskat lite... ;-)

Haha Ville, det kanske jag gjorde...
                Det vart lite småplock ikväll med...
                Vad som är bra är att servosladdarna är långa nog för att nå till mottagaren utan att det blir för kort...
                Alla servokablar är uppmätta med vilken kanal dom skall in på i mottagaren (om man flyger med Multispex :-) )
                Batteriet (LiPo 3S 2600 mAh) monteras på en batterplatta som sticka ned i ett hål och låses fast med ett kardborfäste.
                Tyngdpunkten skall ligga 110mm bakom framkanten på vingen, min hamnade på 115mm
                I morgon hoppas jag hinna programmera radion då det antagligen blir premiär på söndag...
                Legio Patria Nostra

Kommentar

Arbetssätt...
                X