Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

AcroMasterPRO från Multiplex

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • AcroMasterPRO från Multiplex

    AcroMaster var ju en riktigt välflygande klassiker!
    Men nospartiet var väldigt tunt i godset vilket gjorde den väldigt kraschkänslig eller att nospartiet kunde trilla av om man fick vibrationer i motor eller propeller...
    Men på den nysläppta AcroMasterPRO så syns det klart och tydligt på en gång att Multiplex har läst på sin läxa!
    Jag ser fram emot att montera denna modell och eventuellt provflyga till helgen...
    :-P
    Legio Patria Nostra

  • #2
    Modellen säljs utan dekaler och det finns två olika dekalark som man kan beställa löst om man vill. jag valde det gula färgschemat.
    Legio Patria Nostra

    Kommentar


    • #3
      Den första sorten var ju riktigt rolig men hade de bristerna..Hoppas den där flyger lika bra! Återkom gärna i ärendet,är sugen..
      MVH
      //Bokis

      Kommentar


      • #4
        Givetvis @Bokis,
        Dessutom verkar det bli grillväder till helgen...
        :-P
        Senast redigerad av Larson ; 2019-02-11, 23:01 .
        Legio Patria Nostra

        Kommentar


        • #5
          Är den komplett med motor ,servon, RR
          Var har du köpt den

          mvh kawa

          Kommentar


        • #6
          Ursprungligen postat av kawa Visa inlägg
          Är den komplett med motor ,servon, RR
          Var har du köpt den

          mvh kawa
          rcflight har den hemma. https://www.rcflight.se/visaprodukt....ter-pro-rr-vit

          Kommentar


          • #7
            Det blev nästan ingen tid över till AcroMasterPRO ikväll, men jag avslutade ändå kvällen till att klistra några dekaler. Det gula färgschemat är tufft!
            Hoppas på provflygning och fotografering på söndag med Thomas Bellot...
            :-P
            Senast redigerad av Larson ; 2019-02-14, 00:38 .
            Legio Patria Nostra

            Kommentar


            • #8
              Då blev jag klar med dekalerna till morgonkaffet...
              :-P
              Både för och nackdelar att jobba hemifrån...
              :-)
              Legio Patria Nostra

              Kommentar


              • #9
                Haha Ville, det kanske jag gjorde...
                :-P
                Det vart lite småplock ikväll med...
                Vad som är bra är att servosladdarna är långa nog för att nå till mottagaren utan att det blir för kort...
                Alla servokablar är uppmätta med vilken kanal dom skall in på i mottagaren (om man flyger med Multispex :-) )
                Batteriet (LiPo 3S 2600 mAh) monteras på en batterplatta som sticka ned i ett hål och låses fast med ett kardborfäste.
                Tyngdpunkten skall ligga 110mm bakom framkanten på vingen, min hamnade på 115mm
                I morgon hoppas jag hinna programmera radion då det antagligen blir premiär på söndag...
                :-P
                Legio Patria Nostra

                Kommentar


                • #10
                  Det blev lite för stressigt under helgen och flygningen blir planerad till nästa söndag...
                  Som modellen kommer får man bra utslag för normal akrobatik flygning med 100% servoutslag. Vill man ha extrema "3D" utslag anger guiden hur man skall "växla" linkaget, väldigt bra!
                  Sällan man ser en konstruktör som ställer in hårdvaran för att arbeta 100% av servos arbetslängd,

                  Jag provade att lägga blyplattor i nosen för att flytta fram tyngdpunkten 5mm, 3x10g i nosen, kommer prova modellen i ryggläge för att avgöra om och i Så fall hur många blyvikter jag plockar bort.
                  Nu har jag bokat fint väder och en bra,pilot till nästa söndag så att jag kan ta lite snygga bilder på modellen...
                  :-P
                  Legio Patria Nostra

                  Kommentar


                  • #11
                    Maiden gjord idag,
                    Vi plockade bort 20g från nosen då kärran dök lite i ryggläge. Den sista 10g vikten ryker antagligen den med och då kommer TP 5mm bakom rekommenderad TP.
                    Vi kommer antagligen öka expo på höjdrodret till nästa flygning.
                    Jag måste ladda ner bilderna från systemkameran...
                    Totalt vart det två flygningar idag, men vi vill trixa lite med utslag och expo.
                    Men generellt tycker vi att det är en väldigt bra maskin till våren när man flugit inomhus hela vintern...
                    ;-)
                    Legio Patria Nostra

                    Kommentar


                    • #12
                      Grattis!
                      MVH
                      //Bokis

                      Kommentar


                      • #13
                        Det vart tyvärr inte så många bilder under de första flygningarna. Men AcroMaster PRO är välflygande, men väldigt lätt som är både för och nackdel. Jag tror personligen att denna modell kommer att bli en riktig favorit under året när man kommer hem efter jobbet. Tanken lite senare är väl att prova lite med Multiplex Wingstabi eller Jetis Assist, med de lite mer avancerade gyrona kan man sänka gyrots reaktion proportionerligt eller exponentiellt när man rör spakarna på sändaren, detta gör att modellen blir mindre "bångstyrig" och den beter sig som ett flygplan som är tre gånger större. Jag flög min Parkmaster förra året med Jetis Assistmottagare och ett program som Mattias Hemborg hade justerat, helt otroligt att se den lilla maskinen göra "hammer head" och få till "knycket" som de stora 2,5-3m flygplanen får av sin vikt.

                        Nu bli det nog minst tre veckors paus från testande och fotograferande, jag åker upp till Sverige för 20 dagars intensivt jobb...
                        :-P
                        Legio Patria Nostra

                        Kommentar


                        • #14
                          Hello flyers! Kom över en Acromaster idag av den gamla typen. Är det någon som har något användbart tips på förstärkning av den främre delen av kroppen runt motorinstallationen? Ser ju lite klent ut. Har en E-Max 2815/07 med 1100 kv som passar som handsken. Är det bäst med tunna kolpinnar utefter insidan på kroppen eller vad tror ni?

                          Kommentar


                          • Larson
                            Larson Kommenterade
                            Redigering av en kommentar
                            Kolpinnar är att rekommendera, men fram för allt balansera propellern...
                        Arbetar...
                        X