Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Något häftigt hände igår!

Minimera
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

  • Något häftigt hände igår!

    Jag har 2 pojkar, den ena är 5,5 år o den andra snart 4. Båda är av någon anledning intresserade av flyg vilket jag som är tokig i flyg givetvis tycker är kul. Deras intresse är inte påtvingat utan har kommit på ändå. Har inte köpt flygplan till dom utan att de bett om det. Olle som år äldst har en Multiplex Shark sen ett år tillbaka men vi har inte flugit mycket med den, däremot simulatorn (RealFlight 3,5) som står i garaget har det lekts en hel del med och det har gett utdelning för Olle flyger sin Shark på dubbelkommando med mig o flyger själv i 7 minuter utan att jag behöver ta över. Han kan som alla andra komma lite långt bort ibland men då säger han till att han har svårt o se planet. Ibland måste jag såklart ta över men han lär sig fort.
    Igår på inomhusflyget var det en annan liten kille där som taxade runt med sin morfars modell o tränade på det. Jag höll på o byta batteri i laddaren då jag hör i bakgrunden att en klubbkompis som heter Sören frågar Olle om han vill taxa likadant med Sörens inomhusplan, en Multiplex Extra - det ville såklart Olle. En sån där Extra med fulla utslag är kanske inte det mest lämpliga att flyga sin första flygning med utan dubbelkommando men han skulle ju taxa så det var inget jag reflekterade över. Olle däremot tog såklart tillfället i akt o startade o sen flög han runt i hallen kanske 30 sekunder innan jag fattade vad som hände o sen landade han.
    Bra gjort sa Sören, kör igen o den gjorde han såklart. Då hade jag börjat fatta att ungen flög inomhus så jag fick upp mobilen o började filma.

    Liknande händelser har säkert sket under andra liknande omständigheter men som mycket stolt Pappa vill jag dela med mig av den här.

    Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
    Står man med en låda på magen säljer man korv.

  • #2
    Underbart! Så jämrans kul!
    MVH
    //Bokis

    Kommentar


    • #3
      Ja jäklar vilket löfte

      Kommentar

      Arbetar...
      X