Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Trainer

Minimera
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• Trainer

Hejsan va fins de mer för trainer,ska va balsa,mvh jonny

Vill du ha en bra och modern "trainer" så är det EPO som gäller. Sen kan du se de f n 2 senaste inläggen i tråden om Excel 2000 när det gäller några rekommendationer.
    Ser inte riktigt finessen med balsa i en trainer - det är känsligare och svårare att reparera än EPO. Och betydligt större risk att tillverkaren t ex byggt in skevhet i vingarna.
    Roger

Kommentar

En mycket charmig "trainer" av balsa: Veron "Deacon"

Klicka på bilden för större version

Namn:		Veron Deacon 1.JPG
Visningar:	124
Storlek:		114,8 KB
ID:		12876

.
      ...så där lagom vintage...

Kommentar

ser mycke fin ut hur stor e spv,fins den å få tag på mvh jonny

Kommentar

Bosse - utan att känna till din länkade kärra så kan det vara en väldigt stor skillnad på "charmig" och "bra". Så jag vidhåller nog att när det gäller "bra" avseende flygegenskaper i både vindstilla och något blåsigare väder så är nyare konstruktioner nästan undantagslöst "bättre" än de gamla. Till jonny kan jag säga att välj t ex en E-Flite Turbo Timber (tror att den vanliga Timber är utgången) så får du en "bra" kärra sett ur nybörjarperspektiv - det är alltså ingen "figurflygningskärra" men en lättflugen och kul "glidare" som dessutom har bra stigprestanda de gånger man behöver detta. En av få svagheter är att den är lite seg i rollplanet. en annan att man sätter i batteriet underifrån och att dom gärna hade kunna gjort batteriutrymmet lite större men t ex en Tattu 4S2300 fungerar utmärkt. Eller så kan du välja t ex en FMS Kingfisher och den finns inom kort att få med deras gyrosystem - Reflex - vilket jag testat i en annan FMS-modell och det fungerar utmärkt och är enkelt att använda.
          Roger

Kommentar

• jonny
            jonny Kommenterade
            Redigering av en kommentar
            Reflex,funkar de ungefär som spektrums system,passar den motagaren till spektrums sändare

En klassisk bra trainer, mycket lugn och trevlig, flyger 3x20 min på 4cell 5000 finns sats med och utan servon mottagare sändare m.m
          https://powertoys.se/flygplan/12797-...motor-esc.html

Kommentar

• jonny
            jonny Kommenterade
            Redigering av en kommentar
            Hejsan John,kollat den modellen,kan du rek mvh jonny

Tiger Trainer är samma andas barn som tidigare Excel 2000 - i detta fall uppgivna 3,5 kg (!) på 155 cm spv. Jämför t ex Turbo Timber med samma spännvidd men en vikt på runt 1,55 kg. Gissa vilken som flyger bäst....
          Roger

Kommentar

Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
            ser mycke fin ut hur stor e spv,fins den å få tag på mvh jonny
            Spännvidden är 132 cm. Om du vill bygga den kan jag ordna en ritningskopia med mallar och bygganvisning. Hör då av dig via mail eller PM.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ursprungligen postat av mcregor Visa inlägg
            Så jag vidhåller nog att när det gäller "bra" avseende flygegenskaper i både vindstilla och något blåsigare väder så är nyare konstruktioner nästan undantagslöst "bättre" än de gamla.
            Ja, "bättre" eller "sämre", så har du helt rätt i att det här är en modell för lätta vindar....det är något man får leva med, med den här typen av kärror...

.
            ...så där lagom vintage...

Kommentar

Arbetar...
            X