Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

FunJet 2 Ultra

Minimera
X
  • Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• FunJet 2 Ultra

När jag ändå är i farten...
    :-)
    Jag håller på att färdigställa en FunJet 2 Ultra till en artikel, passar på att lägga upp den här...
    :-)
    Legio Patria Nostra

Jag har limmat ihop hela min FunJet med UHU POR lim, inte många delar att limma, hela modellen byggs på typ 3 timmar, är man snabb hinner man till och med programmera radion under den tiden...
    :-P
    I testhänseende kommer jag att flyga med Multiplex Wingstabbi och telemetrifartreglage.
    Multiplex ska ha gjort en templaten till Wingstabi, lite nyfiken på hur bra den flyger med ett förprogrammerat program. Givetvis kommer jag nog att pilla lite för att programmet skall passa just min typ av flygning...
    Senast redigerad av Larson ; 2019-02-12, 21:53 .
    Legio Patria Nostra

Kommentar

Dekalerna till FunJet 2 Ultra har en perfekt passform, som alla nya Multiplex modeller så är dekalerna redan utskurna, Jag kom ihåg för ett par år sedan, då fick man klippa ut dekalerna själv...
      Legio Patria Nostra

Kommentar

Cool modell. Är själv sugen på o skaffa en framåt våren. Gillar flyga lågt o fort så då kan den där passa bra vi får se vad det blir. Kan ju tyvärr inte ha allt...
        Riktiga motorer ryker utan att det luktar bränd elektronik!
        Står man med en låda på magen säljer man korv.

Kommentar

Legio Patria Nostra

Kommentar

När du ledsnat på den så kan du frankera den och skicka den hit! Rolig ,håller med Per..
            MVH
            //Bokis

Kommentar

• Larson
              Larson Kommenterade
              Redigering av en kommentar
              Hej Bokis, kan vara ett alternativ, men risken finns ju att den går i backen innan och då antagligen väldigt fort...

Hej Larsson!
            Frän modell, och radion också. Lycka till med den.

/Ville
            "Jag vet det jag vet och jag gör vad jag kan"

Kommentar

• Larson
              Larson Kommenterade
              Redigering av en kommentar
              Tack Ville!

Jag klistrade fast Multiplex Wingstabi i kroppen, fick lägga den ganska långt bak för att batteriet skulle kommer rätt med tyngdpunkten, Jag använder ett LiPo 4S 2600 maj.
            Man kan lägga antennerna under klisterdekalerna på vingen, men jag valde att slitsa dekalen och trycka ner antennen, jag har haft av antenner tidigare när de har varit fasttejpade...
            Det är också viktigt att kontrollera att inte kablarna till motorn ligger emot motorn, utan att motorn snurrar fritt.

Om allt går som det ska blir det Maiden på söndag eftermiddag...
            Legio Patria Nostra

Kommentar

Arbetssätt...
            X