Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

E-Flite Apprentice,motorproblem

Minimera
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• E-Flite Apprentice,motorproblem

Hejsan testa min apprentice all gick bra i starten när vart uppe lite börja motorn pulsera gick lite sen la den av i gen,gick igen ovs,va kan de va som spökar Med vänlig hälsning jonny

Kan bero på dåligt batteri, dåligt/överhettat fartreglage eller nåt fel på motorn - alltså vilken del i drivlinan som helst. Testa först ett annat batteri - det är enklast. Om motorn snurrar lätt utan missljud och batteriet är OK skulle jag misstänka reglaget. Även om E-Flite's 30A reglage brukar fungera bra under lång tid. Vi har haft många Apprentice-kärror i klubben men jag har aldrig upplevt det problem du har.
    Roger

Kommentar

oki,mätte batteriet va 83% när ja landat,testa dra på när modellen va på marken låtte fullt normalt,gick å varva motorn Med vänlig hälsning jonny,Modellen är helt ny

Kommentar

Procenten säger i sig inte mycket om hur mycket batteriet orkar leverera vid belastning. Men är det som du säger så kan det vara ett överhettat eller allmänt dåligt fartreglage. Vissa fartreglage börjar pulsera både vid överhettning eller när batterispänningen börjar närma sig den lägsta acceptabla nivån för att sen stänga av motorn helt. Så mitt första förslag kvarstår - testa först ett annat batteri. Inte ens helt nya batterier behöver vara OK - fel kan det alltid bli.
        Roger

Kommentar

ja beställt nytt batterie får vi se va som händer,ha en bra flyghelg,mvh jonny

Kommentar

Har jag förstått rätt, motorn pulserar efter en stund i luften men efteråt kan du köra den på fullgas på marken utan att problemet uppstår? Det borde rimligen vara större belastning på både batteri och fartreglage i det senare fallet. Kan det vara glapp i någon kontakt i drivlinan som visar sig i luften då vibrationerna är som störst?

Kommentar

• jonny
              jonny Kommenterade
              Redigering av en kommentar
              ja,ska se med den nya batteriet,kolla kablar å dyligt,återkommer me resultat

Jag tror att det är fart reglaget. Blir för varmt. Kör du med ett rekommenderad ack? Vid fel kan det vara för stor spänning i reglaget. Då lägger också reglaget av. Hade samma problem med en mpx cub. Fartreglaget blev för varmt.

Kommentar

• jonny
              jonny Kommenterade
              Redigering av en kommentar
              allt är som planet komm med,inget ändrat,mvh jonny

Det är klart att de går för varmt efter en stund, öppna upp så att luften kan cirkulera runt reglaget ,

Kommentar

ska testa Med vänlig hälsning jonny

Kommentar

Lösningen på alla problem är detta plan. Väger mindre än 250 gram.
                Bifogade filer

Kommentar

Nåja - vi har ju ännu inga förbud att flyga större kärror på våra klubbfält och vi får väl hoppas att vi slipper sådana förbud även framledes.
                  Roger

Kommentar

Arbetar...
                  X