Meddelande

Minimera
Inget meddelande ännu.

Seagull Taylorcraft Motorval

Minimera
X

• Filter
  • Tid
  • Visa
Rensa alla
nya inlägg

• Seagull Taylorcraft Motorval

Hejsan har en AXI Motor 2814/20 tänkte använda propeller 12-6 3celler 3300mah skulle de funka tacksam för svar,mvh jonny

Proppen fungerar säkert med motorn men motorn är antagligen alldeles för klen för den kärran - i alla fall för min smak...
    Roger

Kommentar

okej har en annan AXI 2820/12 kv 990,650w,skulle den funka,mvh jonny

Kommentar

Utan egen erfarenhet av den motorn så är den ju i alla fall ett steg framåt. Men för en kärra i den storleken skulle jag personligen välja en 4S-setup och med rätt propp går det säkert bra med den motorn. Fördelen med en 4S-setup är att den med ungefär samma inmatade effekt som en 3S (= mindre propp med 4S) får en lägre strömförbrukning men även om man håller sig hyfsat inom specarna för motor och reglage så brukat man kunna få lite mera "spets" i prestanda med 4S - om man vill.
        Ett exempel: Håller du dig till specens max 37A/60s så får du i praktiken med 3S-ack en inmatad effekt runt 400 W med optimal propeller men om du ökar till 4S så kan du mata in klart över 500 W - ofta en skillnad man direkt märker. Sen är det ju sällan man "gasar" för fullt under 60 s så i praktiken brukar man kunna proppa för lite högre max strömförbrukning bara fartreglaget klarar det. I ditt fall skulle jag välja ett 60A-reglage för att ha lite marginaler. Du nämnde 650W och det motsvarar ungefär 45 A med en 4S-ack och det fungerar säkert bra som en kortvarig "peak".
        Men som vanligt - "att mäta är att veta". Enklast gör man det med en tångamperameter (för likström) - t ex denna - https://www.biltema.se/verktyg/matve...cdc-2000023355
        Senast redigerad av mcregor ; 2020-06-23, 08:56 .

Kommentar

Tack för svaren Med vänlig hälsning jonny

Kommentar

Arbetar...
          X