RC Soaring Digest

Allt om segelflyg
StefanR

RC Soaring Digest

Inlägg av StefanR »

Det här är ingen nyhet för de av läsarna som har hållit på med modellsegelflyg en tid, men för nytillkomna flygare så vill jag tipsa om en sajt.

Det fanns en gång en online-gratistidning om modellsegelflyg som hette RC Soaring Digest. Utgivningstakten varierade en smula genom åren, men jag tror att den mestadels kom ut en gång i månaden. Kvalitén på artiklarna varierade inom samma nummer, men många av artiklarna hade väldigt hög nivå och är fortfarande mycket läsvärda. När de ursprungliga redaktörerna tappade orken efter nästan 40 år så klev en ny redaktör in, men efter några år fick även han kasta in handduken så tidningen är numera nedlagd.

Även om det inte kommer ut några nya nummer finns dock hela arkivet kvar (än så länge), så jag vill tipsa om denna fina källa till läsvärda artiklar!
https://rcsoaringdigest.com/

Om ni hittar någon artikel som står ut mer än de andra så får ni gärna göra ett inlägg här.
Stefan Tholin

Re: RC Soaring Digest

Inlägg av Stefan Tholin »

RC Soaring Digest är/var en riktig höjdare. Tekniska artiklar på högsta nivå, reseskildringar och drömmar med mera. Hangflygsutflykterna som beskrevs var verkligen fantastiska och hårresande ibland. Det var nog bättre förr :)
Skriv svar